Betala dina försäkringar med Autogiro

Genom att ansöka om autogiro kan du vara säker på att din försäkring blir betald i tid. Du behöver bara se till att det finns pengar på kontot – sen ordnar vi resten.

Så här gör du för att ansöka om autogiro

Du kan välja att betala dina försäkringar via autogiro månadsvis, halvårsvis eller helårsvis. Ansök om autogiro genom ett av följande alternativ:

  • Bäst – Logga in på din internetbank och anslut SafeTown Försäkring (BG 5165-2634) som mottagare. Ange personnummer på den personen som står på försäkringen som betalarnummer.
  • Bättre – Fyll i vår digitala autogiroansökan och signera med Bank-ID.
  • Bra – Skicka in ett gammalt hederligt dokument genom att fylla i vår “manuella” autogiroansökan och skicka in den per post – vi står för portot. Du kan även spara ner, fylla i, scanna in och maila den till info@safetownforsakring.se. Kom ihåg att du alltid måste skriva under den!

Observera att det kan ta cirka en vecka för ansökan att bli godkänd.

FÖRDELAR MED AUTOGIRO

Inga kostnader

Ingen faktureringsavgift på 35 kr per faktura tillkommer och du slipper eventuella påminnelseavgifter.

Smart för miljön

Det är ett miljösmart alternativ eftersom ingen faktura skrivs ut på papper och det sker inte några utsläpp från transport och leverans.

Problemfritt

Allt sker automatiskt och du behöver inte tänka på ett endaste dugg, förutom att ha tillräcklig täckning på ditt bankkonto såklart.

Om du har frågor om försäkringen eller
om du vill ha hjälp med något

Till Kundservice