Betalningsalternativ

Du väljer själv hur du vill betala dina försäkringar hos oss – helår, halvår eller månadsvis och om du vill betala med E-faktura, via autogiro eller Kivra.

Helst vill vi inte skicka några pappersfakturor med posten eftersom det innebär en större miljöbelastning med både utskrifter och transporter. Om du verkligen vill ha din faktura hemskickad så går det bra, men då tillkommer en fakturaavgift på 35 kr per faktura.

Vi vill dock göra dig uppmärksam på att om du är ny försäkringstagare hos oss så kommer din första faktura ha en fakturaavgift på 35 kr. Betalas inte premien inom rätt tid så tillkommer en påminnelseavgift på 60 kr.

Se alla fakturaavgifter och betalningsalternativ nedan.

Ansök om autogiro

Välj ett av följande alternativ:

  • Bäst: Logga in på din internetbank och anslut SafeTown Försäkring (BG 5165-2634) som mottagare. Som betalarnummer anger du personnummer på försäkringstagaren.

eller

Observera att det tar cirka en vecka för en ansökan om att bli godkänd.

Anmäl e-faktura

Logga in på din internetbank och anmäl att du i fortsättningen vill ha e-faktura från oss. Instruktioner om hur du går tillväga finns på din banks hemsida.

Kivra

Är du som kund ansluten till Kivra kommer dina fakturor automatiskt att skickas till din digitala brevlåda. Om du mot förmodan skulle vilja ta emot pappersfakturor från oss, trots att du är ansluten till Kivra, så behöver du själv avanmäla dig från försändelser från SafeTown genom att logga in i Kivra.

 

Vanliga frågor och svar om betalning

Betalningsalternativ och fakturaavgifter

Betalningsmetod: Helår Halvår* Månad
Autogiro 0 kr 0 kr 0 kr
E-faktura 0 kr 0 kr 10 kr
Faktura (post) 35 kr 35 kr 35 kr
Kivra 0 kr 0 kr 10 kr

*Vid halvårsbetalning tillkommer en kostnad på 3 % av din årspremie, oavsett betalningssätt.

Om du är ny kund hos oss så kommer din första faktura att ha en fakturaavgift på 35 kr.

Om du har frågor om försäkringen eller
om du vill ha hjälp med något

Till Kundservice